TGU – Turecký vztyk

Kdyby si Gray Cook, přední světový fyzioterapeut, který pomáhá top NFL týmům nebo třeba Navy SEALS, měl vybrat jeden jediný cvik, byl by to turecký vztyk. Na TGU nedá dopustit ani šampion v brazilském jiu-jitsu Steve Maxwell, který jej před lety představil Pavlu Tsatsoulinovi. Ten jej bez váhání zařadil do základních SFG osnov a do tréninkového programu kettlebell bible Enter the Kettlebell. Brett Jones a Gray Cook posléze věnovali tureckému vztyku dvě knihy a DVD Kalos Stehnos: Kettlebells from the Ground Up. TGU je prostě cvik „za málo peněz hodně muziky“.

Turecký vztyk dělá se sílou zázraky. Ková silná a pevná břicha, nesmrtelná ramena, pohyblivé kyčle a dělá divy se stabilitou. TGU kdysi býval vstupenkou do silového tréninku – dokud jej cvičenci nebyli schopni odcvičit s kettlebellem o polovině vlastní váhy, na jiné cviky neměli nárok. O TGU jsem psal i článek do časopisu Běžec – i Ti, kteří pravidelně běhají, by TGU měli cvičit.

TGU tvoří společně s kettlebell swingem základ tréninkového programu Železné koule a je to jeden ze tří základních cviků, které učím na Enter the Kettlebell semináři.

 Správné provedení tureckého vztyku