KETTLEBELL BASE CAMP – Instruktorský kurz

Ovládni základy tréninku s kettlebellem – a dramaticky zvyš svou sílu a buď bezkonkurenční trenér nebo instruktor.

Kettlebell Base Camp

Železná Koule uvádí jednodenní instruktorský kurz tréninku s kettlebellem.

Kdy: 22. 3. 2014, 09:00 – 18:00
Kde: Hardstyle Gym Praha, Opatovická 18, Praha 1

Kurz vede Michal Vrátný, pionýr kettlebell tréninku v ČR a šéfinstruktor Železné Koule.

Pavel Tsatsouline odstartoval moderní kettlebell revoluci v roce 2001, když spustil instruktorský program Russian Kettlebell Challenge, tedy RKC. RKC se stalo zlatým standardem na poli cvičení s kettlebellem, ale i silového tréninku obecně. Nyní je na světě přes 2000 certifikovaných instruktorů ve 43 zemích. Když se před rokem rozešly cesty Johna Du Canea a Pavla, založil Pavel organizaci Strong First a posunul RKC na další level – spustil třídenní certifikační program Strong First Girya a Strong First Girya II.

SFG reprezentuje „černý pás“ mezi instruktorskými kurzy a vyžaduje velmi intenzivní dávku tréninku a přípravy. SFG je drsná „zkušenost na celý život“, jejímž certifikačním sítem projde jen 50% – 70% účastníků, jelikož jsou kladeny velmi vysoké nároky jednak na fyzické kvality, ale také na precizní práci s klientem. Ti, kteří úspěšně projdou třídenním peklem a prokáží nespočet prvořídních kvalit, se mohou s hrdostí označit za certifikované instruktory SFG – „SFG CERTIFIED“.

Velká část kvalifikovaných SFG instruktorů pokračuje na své cestě a účastní se kurzů, aby ještě více zvýšila svou úroveň expertízy – díky prvotřídním kurzům jako CK-FMS či SFG level 2. Tito jedinci sdílejí velmi speciální kombinaci úsilí, vášně, schopností, odhodlanosti a fyzických dovedností.

Jinými slovy, SFG není pro každého! Ne každý je schopen vykročit na takovou úroveň intenzity a závazku a zaplatit za kurz krví, potem, slzami a penězi – ať už je cena a budoucí výhody jakákoli – zvýšená finanční přílěžitost nebo dramatické zisky v oblasti síly a kondice.

Železná Koule ve spolupráci se Strong First připravuje první český SFG kurz na listopad 2013 pod vedením Master Instructora Petera Lakatose.

Ale!

Vnímám, že na trhu schází vstupní intruktorský kurz pro trénink s kettlebellem. Jakýsi „intro-level“, který by měl velkou přidanou hodnotu pro trenéry, kouče a sportovce, jež by byli rádi certifikovaní v nejdůležitějších základech kettlebell liftingu, ale nemají kapacitu na absolvování náročného SFG kurzu. Koneckonců, ne nadarmo přirovnávají veteráni od amerických mariňáků SFG kurz k námořnickému boot campu – co se týče intenzity!

Rozhodl jsem se, že je na čase tento stav změnit a poskytnout širší skupině nadšenců, trenérů, sportovců a milovníků síly na míru připravený kurz, který otevře účastníkům možnost začít okamžitě učit základní kettlebell cviky, pochopit principy skryté za hardstyle tréninkem, naučit se programovat tréninkové plány a případně se připravit na náročný SFG I kurz.

S tímto na paměti Vám představuji kurz Kettlebell Base Camp – Vaši šanci spojit síly s předním světovým systémem vzdělávání kettlebell instruktorů.

Zůčastni se Base Campu a odejdi s těmito zásadními výhodami:

Hluboká znalost pravých výhod kettlebell tréninku – jak pro Vás, tak pro Vaše klienty
Solidní povědomí o zásadních bezpečnostních procedur při tréninku s kettlebellem
Pochopení základů biomechaniky lidského těla – abyste se ujistili, že se Vaši klienti budou hýbat precizním způsobem a vyhnou se tak zraněním
Schopnost kompetentně provádět čtyři základní kettlebell cviky (sumo mrtvý tah, swing a jeho variace, turecký vztyk a goblet dřep)
Jistota, že budete umět správně učit tyto čtyři cviky – a vyřešit běžné problémy s technikou
Unikátní systém pro design nekonečného množství tréninků s kettlebellem a tréninkových plánů

V průběhu KBC obdržíš tyto zásadní informace:

 

  • Pochopíš, proč je mistrovství v kettlebell swingu zcela zásadní pro hardstyle trénink na kterékoli úrovni
  • Zjistíš, proč je síla základním fyzickým atributem a proč je třeba ji trénovat nejprve – před výbušností, vytrvalostí, flexibilitou.
  • Co to znamená, že síla je schopnost – a jak tuto schopnost rozvíjet
  • Jak vyvinout výbušnou sílu díky kompenzované akceleraci a zrychlené ekcentrice
  • Jak trénovat extenzi kyčlí pro zdravá kolena a záda a vysoký sportovní výkon
  • Jak zapojit do tréninku zpevňování a neutrální páteř – pro prevenci zranění, zvýšený výkon a optimální přenos síly
  • Jak použít latissimus jako sval tělesného jádra ke zvýšení bezpečnosti páteře a ramen a zvýšení síly gluteálů
  • Jak zvýšit sílu pomocí silového dýchání
  • Explozivní tréninkové techniky pro efektivnější ztrátu tělesného tuku
  • Mrtvý tah: „nejfunkčnější“ cvik ze všech
  • Obouruční swing a korektivní cviky
  • Koncept zakořenění a dva klíčové prvky, jak si jej osvojit
  • Jednoruční swing
  • Hand-to-hand swing, neboli transfer
  • Ruské relaxační techniky pro zrychlení regenerace, uvolnění napnutých svalů, zvýšení síly a vytrvalosti
  • Dvousetletá historie tureckého vztyku
  • Turecký vztyk jako nástroj k posouzení správného pohybu
  • Silové a zdravotní výhody tureckého vztyku
  • Jak správně provést turecký vztyk a korektivní drily
  • Jak se posunout z mobility do stability a zetability k síle a proč je tento postup klíčový pro skutečně efektivní trénink
  • Turecký vztyk a cviky na mobilitu a stabilitu ramenního kloubu. Role latissimu ve stabilizaci ramene a pokročilé techniky, jak ovládnout latissimus
  • Koncept protékání a propojení – a jejich zásadní role v kettlebell liftingu
  • Jak provádět goblet dřep a korektivní cviky
  • „Silový strečink“ kyčelních kloubů
  • Jak vyhrát nad gluteální amnézií
  • Jak nejefektivněji protáhnout flexory kyčlí pro dramatické zvýšení sportovního výkonu, zdraví zad a postavení těla
  • Proč je „sportovně specifický trénink“ nevhodný pro 99% koučů a sportovců – a mocná alternativa
  • Kontinuum kvadrantů dle Pavla Tsatsoulina a Dana Johna

Odnes si domů instruktorský manuál nabitý informacemi:

 

  • Proč je kettlebell trénink tak unikátní?
  • Co říká ruský výzkum a výhodách kettlebell tréninku?
  • Co je hardstyle?
  • Bezpečnost s kettlebellem pro začátečníky
  • Swing: výhody, technika, učící křivka, nápravná cvičení
  • Turecký vztyk: výhody, technika, učící křivka, nápravná cvičení
  • Goblet dřep: výhody, technika, učící křivka, nápravná cvičení
  • Programový design kettlebell tréninku
  • Tři klíčové principy pro efektivní trénink dle ruských sportovních vědců: kontinuita tréninkového procesu, vlnění zátěže, specializovaná rozmanitost
  • Deset nástrojů programového designu a nekonečné možnosti pro tvorbu efektivních tréninků:
    • Žebříky opakování
    • Žebříky zátěže
    • Časové žebříky
    • Dýchací žebříky
    • Reverzní žebříky
    • Drop série
    • Super série
    • Časové série
    • Sady
  • Cviky pro aktivní odpočinek

Jak získat Base Camp absolventský certifikát

Všichni účastníci budou předmětem následujících testů (přesná pravidla silového a technického testu poskytne šéfinstruktor v předstihu před kurzem):

Vstupní silový test:
Muži: 5 přítahů na hrazdě z mrtvého visu
Ženy: 25 sekund vis s bradou nad úrovní hrazdy

Test techniky
Úspěšný absolvent musí být schopen předvést bezpečnou a efektivní techniku. Výstupem kurzu jsou pouze kvalitní a kvalifikovaní instruktoři – jedna chyba v testu znamená selhání. Šefinstruktor bude testovat následující techniky:

Swing:
Obouruční, jednoruční, transfer – s kettlebellem odpovídající velikosti (viz tabulka níže) v počtu deseti opakování nebo více (podléhá rozhodnutí instruktora)

Turecký vztyk:
Vztyk se bude testovat na obě strany s kettlebellem odpovídající velikosti v počtu jedno opakování na každou stranu. Instruktor může v případě nejasností nařídit více opakování.

Goblet dřep
Goblet se bude testovat s kettlebellem v držení za rohy před hrudníkem s kettlebellem odpovídající váhy v počtu pěti opakování. V případě nejasností může instruktor rozhodnout o více opakováních.

Netestované cviky:
V rámci kurzu se seznámíte s více cviky, které však nebudou podléhat testování. Mezi ně patří mrtvý tah, hardstyle prkno, hardstyle páka, krokodýlí dech, uvolňovací goblet dřep a další. Jejich ovládnutí patří do osnov hardstyle tréninku a je zcela zásadní pro správné pochopení a vedení tréninků.

„Promoční“ cvičení – Graduation workout:
V závěru kurzu proběhne náročný „promoční“ trénink. Design tréninku je volbou šéfinstruktora. Váš výkon v rámci „promoce“ bude hodnocen šéfinstruktorem. Důraz bude kladen především na bezchybné provedení technik pod zátěží a únavou, hodnocena bude též Vaše úroveň síly a kondice.

Test profesionality:
Na konci kurzu bude každý student požádán, aby demonstroval schopnost správně naučit jeden z klíčových cviků. Test bude probíhat v partnerech – jeden na jednoho. Vaše profesionální schopnosti budou hodnoceny z pohledu správného následování tréninkové progrese (krok za krokem), správné implementace nápravných cviků spojených s konkrétním cvikem a celkovému přístupu ke studentovi. Vaše bezpodmínečné lpění na bezpečnosti a profesionalitě je též klíčovým prvkem v hodnotícím procesu. Konečné slovo o výsledku testu profesionality má šéfinstruktor.
Pokud v některém z požadavků selžete:

Abyste úspěšně absolvovali kurz, musíte uspět ve všech čtyřech testech (vstupní silový, technický, profesionální, promoce). Pokud v některém z požadavků selžete, budete mít 90 dní, abyste test zopakovali pod dohledem šéfinstruktora.

Váhové kategorie:

V rámci testů budete používat kettlebell dle následující tabulky:

Muži do 60 let a 60 kg: 20kg kettlebell
Muži nad 60 let a do 60 kg: 16 kg kettlebell
Muži do 60 let a nad 60 kg: 24 kg kettlebell
Muži nad 60 let a 60 kg: 20 kg kettlebell

Ženy do 60 let a 56 kg: 12 kg kettlebell
Ženy nad 60 let a 56 kg: 8 kg kettlebell
Ženy do 60 let a nad 56 kg: 16 kg kettlebell
Ženy nad 60 let a 56 kg: 12 kg kettlebell

Vážení účastníků proběhne v den kurzu před jeho zahájením.

Přihlaš se pomocí emailu.