Často kladené dotazy

Jak můžu začít cvičit?

Pomocí zeleného tlačítka „Chci lekci zdarma“ se přihlásíš na ukázkovou hodinu a poté se zapíšeš do kurzu.

Rozpis kurzů najdeš v sekci Kdy a kde cvičíme.

Musím mít vlastní kettlebell?

Naše tělocvična – Hardstyle Gym – je plně vybavena dostatečným množstvím kettlebellů. Nemusíte mít vlastní, abyste u nás mohli trénovat.

Kolik stojí tréninky?

Tréninky se platí kurzově buď jednou za měsíc ve výši 1.800,- Kč nebo výhodněji kvartálně (3 měsíce) ve výši 3.600,- Kč. V případě, že máš zájem o individuální lekce, napiš nám na info@zeleznakoule.cz.

Jaké výsledky můžu očekávat?

Naši studenti z tréninků odchází se silnými a bezbolestnými zády – to je pravděpodobně první změna, které si všimneš. Mezi typické výhody kettlebell tréninku patří nárůst síly, ztráta tuku, lepší pohyblivost, pružnost, kondice a výbušnost.

V čem je kettlebell lepší než činky a jiné fitness vybavení?

Některé cviky s kettlebellem a jejich efekt jsou zcela unikátní, jiné se dají napodobit. Ale nic nedokáže překonat efektivitu kettlebellu.

Žádný jiný kus nářadí se ani neblíží množství syrové síly, výdrže a šampionské kondice, které může jeden získat během jedné až dvou hodin týdně s tímto kompaktním a prakticky nezničitelným nástrojem, s nímž můžete cvičit kdekoli.

Každá zbraň bude střílet v laboratorních podmínkách, ale v okamžiku, kdy ji hodíte do vody, bláta nebo ji podrobíte sibiřským teplotám, zpravidla Vás zklame. Kalašnikov střílí dál. Kettlebell je nepřekonatelný ve své jednoduchosti, spolehlivosti a smrtící efektivitě – je to AK-47 mezi fitness nářadím.

Co potřebuji ke cvičení s kettlebellem?

Hlavně kettlebell a dobrou náladu, jinak nic. Cvičí se bez bot, rukavic či jakéhokoli jiného vybavení, takže skutečně můžete začít okamžitě. Jen naše malé doporučení – vezměte si s sebou na trénink dost vody a ručník.

Je trénink s kettlebellem jen módní výstřelek?

Girja se poprvé objevila v ruském slovníku roku 1704 (Čerkikh, 1994)
Ano, je to výstřelek. Očekáváme, že tak za 300 let zase zmizí.

S jak velkým kettlebellem bych měl začínat?

16kg, pokud jste muž, 8kg – 12kg pro dámy. V závislosti na Vaší fyzické kondici můžete začít s kettlebellem, jenž je o jeden stupeň těžší nebo lehčí.

Měl bych používat kettlebell samostatně, nebo jej kombinovat s činkami a dalším cvičením?

Vždycky jsou dvě možnosti.

Tou první je použít kettlebell v kontextu sofistikovaného tréninkového programu, který zahrnuje použití více silových nástrojů. Ta je vhodná zejména pro sportovce a trenéry, kteří mají k dispozici dostatek znalostí, zkušeností a nářadí.

Členové speciálních jednotěk, praktikanti bojových umění a další minimalisté preferují použití kettlebellu jako samostatného nástroje. Kettlebell dokáže udělat totéž co činka minimálně stejně dobře, zpravidla však mnohem lépe. Trénink s kettlebellem je tak komplexní a systematický, že není nutné jej kombinovat s žádnými dalšími metodami – poskytuje extrémní a kompletní fyzičku.

Mám špatná záda, mohu cvičit s kettlebellem?

Ano, se souhlasem Vašeho doktora.

Skutečně hraje každý drobný detail v technice cviku tak důležitou roli? No tak, kettlebell přece není jaderná fyzika!

K tomu, abyste naučili někoho dát perfektní úder, je zapotřebí mnohem víc instrukcí než jen „pošli pěst od ramene do obličeje toho druhého“. A stejně tak je potřeba mnohem víc instrukcí než „zvedni kettlebell a začni s ním mávat“, abyste někoho naučili perfektní kettlebell swing. Kdokoli se Vám snaží namluvit opak tak buď lže, nebo vůbec netuší, o čem mluví.

Pokud nemáte trpělivost naučit se základy síly, můžeme Vám doporučit například hodinu spinningu?

Přečetl jsem si úplně všechno tady na webu, ale pořád mám otázky. Co mám dělat?

Napsat nám na mail info@zeleznakoule.cz nebo zavolat na +420 608 177 332.